≡ menu
logo_specservice

Naprawa pompowtryskiwaczy

Pompowtryskiwacze podobnie jak i Common Rail, od połowy lat 90 zaczęły zastępować powszechnie stosowane do tego czasu pompy wtryskowe mechanicze. System pompowtryskiwaczy stosuje się w samochodach ciężarowych w markach Volvo, Scania, Iveco, Mercedes, DaF, Renault oraz w samochodach osobowych głównie należących do grupy Volkswagen, czyli VW, Audi, Seat, Skoda. Systemy te należą do grupy wysokociśnieniowych, sterowanych elektronicznie i w samochodach osobowych realizują wtrysk wielofazowy.

W pompowtryskiwaczu paliwem smarowany jest tłoczek pracujący ruchem postępowym, przez co system z założenia jest bardziej oporny na niższą jakość paliwa. Jest to główna zaleta w stosunku do systemu CR wynikająca z wyeliminowania smarowania paliwem elementów pracujących w ruchu obrotowym. Dodatkowo szczególnie w pompowtryskiwaczach nie występuje przewód paliwowy wysokiego ciśnienia, co eliminuje pulsację paliwa pod ciśnieniem a tym samym daje większą precyzję dawkowania.

Technologia sprawdzenie i naprawy pompowtryskiwaczy pozwala ustalić, czy to właśnie one są przyczyną nieprawidłowej pracy silnika i w razie potrzeby je naprawić. Możliwa jest naprawa głównie dolnej części pompowtryskiwacza, tj. wymiana i ustawienie ciśnienia otwarcia rozpylacza, oza tym wymienić można uszczelnienia zewnętrzne i wewnętrzne. Na stanowisku probierczym ustalić można charakterystykę dawkowania pompowtryskiwacza i sprawność elektrozaworu. Złożona procedura sprawdzania pozwala także na sprawdzenie, czy punkt BIP (Beginof Injection Period), czyli faktyczny początek wtrysku, mieści się w tolerancji założonej przez producenta. Jest to bardzo ważny parametr mający główny wpływ na właściwe sterowanie pracą wtryskiwacza przez sterownik silnika. Tak by naprawiony pompowtryskiwacz pracował zgodnie z założniemi konstrukcyjnymi silnika.

 

Kompleksowa naprawa pompowtryskiwacza obejmuje:

- sprawdzenie parametrów pompowtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą,
- ozenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład brak lub niewłaściwe dawkowanie,
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części,
- weryfikację części oraz analizę uszkodzeń, 
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych orginalnymi nowymi częściami,
-  testowanie pompowtryskiwacza na stanowisku probierczym
-  wydruk wyniku testu jako załącznik do zlecenia


Bosh service